비영리모금기술

The Top 3 Mistakes Non-Profits Make in Fundraising (Joe Garecht, 모금 컨설턴트)

양곡(陽谷) 2012. 5. 29. 12:08

 

The Top 3 Mistakes Non-Profits Make in Fundraising

The following is a guest post by Joe Garecht, founder of The Fundraising Authority.

Joe Garecht

Non-profit fundraising can be a grueling business.  When everything is clicking, there’s no better job to have…but when your organization is stuck in a rut and can’t seem to break free, every hour can seem like torture.

As non-profit managers and fundraising professionals, we like to think that fundraising plateaus are out of our control – and sometimes they are.  Yet, far too often, it is within our power to break free of the rut and reach a new level for our organization and the people we serve.  They key to doing so is to recognize the mistakes we are making and understand how to correct them.  Here, in my experience, are the top 3 fundraising mistakes made by non-profit organizations:

#1 Not Thinking Big Enough

Thinking big is scary.  Setting lofty program goals requires setting ambitious fundraising goals.  And setting ambitious fundraising goals means stretching our resources and our staff to hit our targets.  It’s far easier to set incremental goals: raise 5% more at our event this year, increase our donor file by 100 really solid names.

Don’t fall into this trap!  Thinking big and setting audacious goals is motivating to your staff and attractive to your donors.  Your supporters and prospects want to get caught up in a huge vision, one much bigger than themselves, that allows them to make a major difference in the world.  It’s up to you to think big enough that they can’t help but get involved and fund your mission.

#2 Not Being Organized Enough

I can’t begin to tell you how many non-profits I have worked with that set new goals or launch new fundraising programs without a clear, written strategy.  There are thousands of organizations that run events without an event plan, keep donor contact information on file but have no idea where there prospects are in the prospect funnel, and ask board members to call a list of names without ever following up and tracking the responses that are received.

No matter how small or large your organization, you will never maximize your fundraising potential without getting your development program organized.  You don’t need a 78 page plan for every fundraising event that you hold or every mailing that you take to the post office.  What you do need, though, is a clear list of what needs to be done, who is responsible for doing it, and what the deadlines for completion are.

#3 Not Spending Enough Time and Effort Cultivating Donors

While many development consultants would say that too many non-profits spend all of their time cultivating donors and never get to the ask, I would argue that the vast majority of non-profits are doing just the opposite: they’re not spending enough time and effort cultivating their prospects and donors.   Sure, they may wait six months from the initial meeting before they make their ask, but how much time and effort are they spending on that donor in the meantime?  Usually the outlay is very minimal.

Fundraising is all about building relationships.  Just as you can’t build a friendship without seeing, talking to, and socializing with another person, you can’t build a fundraising relationship without calling, meeting with, and communicating with your prospect.  Invest more time and effort into your prospects, and they will reward you with larger and more frequent gifts.

Joe Garecht is a fundraising consultant, author, and speaker based in Philadelphia.  He is the founder of The Fundraising Authority, which offers hundreds of articles and tips on how to raise more money at non-profit organizations.

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Joe Garecht, 모금 컨설턴트
NPO에서 모금을 한다는 것은 쉬운 일이 아닙니다. 우리는 NPO와 모금의 전문가이지만, 한편으론 모금액이 얼마나 모이느냐에 대해선 예측이 불가능하다고 생각하고 있는지도 모릅니다. 하지만 우리가 무엇을 놓치고 있었는지, 또한 어떻게하면 나아질 수 있을지에 대해 알고자 끈질기게 노력한다면, 새로운 단계로 나아가는 것이 아주 불가능한 일만은 아닐 것입니다. 그래서 제 경험을 바탕으로 NPO가 모금시에 가장 저지르기 쉬운 세가지 실수를 정리했습니다.
 
#1. 계획을 작게 세우는 것(Not Thinking Big Enough)
큰 규모로 계획을 세우는 것은 어떻게보면 무서울 수 있습니다. 하지만 큰 사명을 이루는 것을 목표로 한다면, 반드시 큰 규모의 모금이 이뤄져야 합니다. 한가지 신기한 것은 큰 모금 계획을 세울수록, 그 목표를 달성하기 위해 현재의 인적, 물적 자원을 더 효율적으로 투입하게 된다는 것입니다. 사실 우리는 전년도 모금액의 5%를 인상한다든지, 기부자 리스트를 조금 더 알차게 만든다든지 하는 미세한 목표를 세우고자 하는 유혹에 빠지기 쉽습니다.
하지만 생각해 보십시오. 패기있는 계획과 세밀한 계획 중 어느 쪽이 더 직원과 기부자에게 동기부여가 됩니까? 큰 비전은 그들에게 세상에 큰 기여를 하고 있다는 희망을 줍니다. 그렇게 된다면 그들은 스스로 참여방법과 기부 방법을 고민하게 될 것입니다.
 
#2. 계획을 세우지 않거나 약하게 세우는 것(Not Being Organized Enough)
함께 일을 해 본 NPO , 의외로 많은 NPO가 명확한 모금 계획이나 목표를 가지고 있지 않은 경우가 많았습니다. 셀수없이 많은 NPO들이 일정계획 또는 기부자 명부조차 가지고 있지 않았습니다.
기관의 크기와 관계없이, 계획이 없이는 모금잠재력을 끌어올릴 수 없습니다. 78쪽짜리 계획서가 필요한 것이 아닙니다. 정말로 필요한 것은 무엇을 실행해야 하는지에 대한 명확한 목록과 누가 실행할 것인지, 그리고 마감기일은 언제인지에 대한 것입니다.
 
#3. 기부자와의 관계구축에 충분한 시간과 노력을 쏟지 않는 것(Not Spending Enough Time and Effort Cultivating Donors)
많은 전문가들이 NPO가 기부자와 지속적 관계를 맺는 일에 전심전력을 다하고 있다고 평하지만, 제 생각엔 그 반대인 것 같습니다. 대다수의 NPO가 기부자를 확보하는데 충분히 많은 시간과 노력을 들이지 않고 있습니다. 기부자가 NPO의 소식을 접하고 6개월 후가 지나서야 다시 다른 소식을 접한다면, 정말 그것이 충분한 노력이라고 할 수 있을까요?
모금은 전적으로 관계구축에 달린 일입니다. 보거나 듣지 않고 친구를 사귈 수 없듯이, 전화를 하거나 만나지 않고 기부자와의 관계구축을 기대할 순 없습니다. 더 많은 시간과 노력을 기부자에게 투자하십시오. 그러면 더 많은 선물, 모금액을 얻게 될 것입니다.
 
*번역: 한국가이드스타 기자단 서진수(서울대)